photo_2018-04-03_14-36-58-min

جلیلی در دیدار با عزت شاهی:

وقتی قهرمانانی مثل شما گمنام باشند فرصت جولان دادن برای قهرمانان بدلی فراهم می شود

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن حضور در منزل عزت الله مطهری (عزت شاهی) از مبارزان با سابقه قبل از انقلاب، با وی دیدار و گفتگو کرد.
گروه سیاسی-رجانیوز: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن حضور در منزل عزت الله مطهری (عزت شاهی) از مبارزان با سابقه قبل از انقلاب، با وی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش رجانیوز، در ادامه گزارشی را که روابط عمومی دفتر سعید جلیلی منتشر کرده است می خوانید:
عصر یک روز بهاری است که دکتر جلیلی وارد منزل عزت شاهی در یکی از محلات قدیمی تهران می شود. کوه مقاومت و مبارزه که حالا دقیقا ۷۲ سال سن دارد اما دیدن چهره شکسته اش هنوز هم امید آفرین است.
عزت از همان ابتدا با کلام شیرینش شروع به گفتن خاطراتش می کند، خاطراتی که بخش هایی از آن در کتاب معروف خاطراتش هم ذکر کرده اما دوباره شنیدن آنها از زبان خودش شیرینی دیگری دارد.
تاکید دارد حتی یک لحظه هم فکر نمی‌کردم انقلاب پیروز شود و از زمانی که در مسیر مبارزه بودم برای خود یک حداقل و حداکثری را تصور می کردم. می گفتم حداقل در درگیری های خیابانی با ساواک کشته می شوم و حداکثر هم دستگیر و اعدام می شوم! تصور بیشتری برای زنده ماندن حتی به صورت حبس ابد هم نداشتم.
سخنانش را ادامه می دهد و می گوید من هم مانند خیلی های دیگر در زندان در معرض لغزش بودم و شاید ممکن بود زیر بار شکنجه های ساواک دوام نیاورم اما با کمک خداوند با وجود همه فشارها و شکنجه های روحی و جسمی، مقاومت کردم.
در ادامه تاکید می کند که برخلاف زندانی های مذهبی و مسلمان، مارکسیست ها و کسانی که تغییر ایدئولوژی داده بودند راحت به همه چیز اعتراف می کردند، چون دیگر اعتقادی نداشتند که به خاطر آن مقاومت کنند.
در بخش دیگری از سخنانش نیز از شکنجه های وحشیانه ساواک سخن می گوید ؛ از ۶ ماه بسته شدن به روی تخت بدون لباس تا انواع شکنجه هایی که شنیدن آن نیز روح انسان را آزار می دهد. شکنجه هایی که با حالت طنز از آنها به عنوان «پذیرایی» یاد می کند…
جالب آنجاست که می گوید هنوز هم بعضی وقت ها کابوس آن سالها را می بیند و جالب تر آنکه در خوابهای امروزش هم بازجوها را سر کار می گذارد! و از دادن اطلاعات درست و دقیق به آنها حتی در خواب، طفره می رود.
اما این همه سخنان عزت شاهی نیست، در میان سخنانش گریزی نیز به رفتارهای برخی مسئولین می زند و از اشرافی گری ها، بریز و بپاش ها، سو استفاده ها و حتی کسانی که به اسم عدالت علیه ولایت شمشیر کشیده اند گلایه های زیادی دارد.
از تقدیر آقا از کتابش هم سخن می گوید، از اینکه ابتدا قصد انتشار کتاب خاطرات نداشت اما بعدها بواسطه ضرورت تاریخ نگاری صحیح انقلاب، مجبور به این کار شد و به لطف خدا خروجی کار نیز مورد رضایت و تفقد ویژه آقا قرار می گیرد.
در ادامه دکتر جلیلی نیز با تاکید بر اینکه ما در معرفی امثال شما کوتاهی داشته ایم، می گوید: وقتی قهرمانانی مانند شما گمنام باقی بمانند، قهرمانان بدلی مجال جولان دادن پیدا میکنند و وظیفه بزرگ امروز ما این است که بتوانیم مجاهدت های امثال شما و رزمندگان دفاع مقدس را به نسل جدید نشان دهیم.
دکتر جلیلی در ادامه با بیان اینکه چند هفته قبل بازدیدی از کتابفروشی های جلوی دانشگاه تهران داشتم، گفت: باعث تاسف است که امروزکتاب هایی سعی در تحریف تاریخ  و تطهیر رژیم پهلوی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به عزت شاهی می گوید:  امروز افرادی مثل شما به عنوان شاهدان گویای آن دوران که با همه وجود سخت ترین شکنجه ها ی ساواک را تحمل کردید باید برای نسل  جدید جنایات رژیم پهلوی را بیان کنید که البته چاپ خاطرات شما گامی بسیار ارزنده دراین زمینه بود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پایان از این مبارز قبل از انقلاب خواست تا بیشتر در مجامع عمومی و دانشگاهی حاضر شود و به بیان خاطرات و تحلیل هایش از جریان انقلاب اسلامی بپردازد چرا که این کار امروز یک «ضرورت» است.
لازم به ذکر است کتاب خاطرات عزت شاهی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و تا کنون ده ها بار تجدید چاپ شده است. این کتاب یکی از جذاب ترین و غنی ترین منابع مکتوب در روایت از سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید ویژه از این اثر، تاکید کردند که « من بخش‌هایی از این کتاب را چند مرتبه مطالعه کرده‌ام.»
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>