شادی

شادی چیست ؟ چگونه می توان شادی را به خود و دیگران هدیه کنیم ؟ ( جلسه سوم )

خلاصه جلسه سوم

از دیگر رازهای شادی
۱- قدرشناسی : از آنجا که خداوند مکرر در آیات نور به انسان خطاب می فرماید که شکرگزار نعمت هایش باشیم. و شکر را مقابل شرک معرفی می کند پس هر چه سپاسگذار تر باشیم از شرک دورتر خواهیم بود.
بنا به تحقیقات دانشمندان : وقتی که انسان به نعمت ها و داشته هایش تمرکز و تامل می کند انرژیهای مثبت را از آن نعمت ها و ….. به طرف خود جذب میکند که باعث شادی و آرامش خود خواهد شد. همانطور که خداوند می فرماید (لئن شکرتم لَنَزیدنکم / سوره ابراهیم آیه ۷ )
هر چه نعمت ها را یاد کنید و شکرگزار ، نعمت ها را به شما فزونی می بخشم . یکی از نعمات و برکات نشاط و شادی و کسب آرامش است که در انسان ایجاد می شود …
پس داشته هایمان را مکرر یاد کنیم و این تعلیم را خوب سرمشق زندگی خود قرار دهیم که قدر شناس همدیگر باشیم که خود لازمه شکرگزاری و قدردانی از خالق هستی خواهد بود.
۲- سخاوتمندی در محبت و دوستی و از سود آن لذت ببریم.
۳- هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیریم .
۴ – از صداهای ناهنجار …. دوری کرده تا از مضرات آن مصون بمانیم ( حتی صدای موسیقی تند و …..)
۵- هر وقت بخواهیم از چیزی (فکر و اتفاقی و….) خلاص شویم آن بیشتر به ما می چسبد!
راهکار: فکر و احساس خود را در آن موضوع مدیریت کرده تا درگیر آن احساس نشویم .
۶ – در مکانی آرام لباس راحتی را بر تن کنید ، روی صندلی با مبل راحتی بنشینید . چشم ها را ببندید و نفس عمیق بکشید ،( دَم ، هوا را وارد ریه کنید ) عمیق تر روی تنفس خود تمرکز کنید و بعد به آرامی هوا را خارج کنید ( بازدم ) خود را رها کنید!
۷- دعا کردن : طلب نیاز از حضرت باریتعالی . اولین هدیه ای که از جانب حضرت دوست به همه بندگانش بعد از دعا کردن ، عنایت می گردد آرامش بر قلب است . بعد از دعا به خود مکرر تکرار کن که : روزهای بسیار خوبی در راه است و اوضاع من بهتر خواهد شد …..
غربالگری هفته : در یک هفته هر چه کینه در دلت خانه کرده ، وجودت را از این آلودگی ، پاک کن .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>