مهارت های شاد زیستن

شادی چیست ؟ چگونه می توان شادی را به خود و دیگران هدیه کنیم ؟ ( جلسه هشتم )

خلاصه جلسه هشتم

  از خوبی ها سخن بگوییم
چه چیزها و یا چه رفتار هایی باعث ترشح بیشتر در افراد می شود و یا چه عواملی باعث تاخیر ترشح و قطع آن می گردد.
۱- وقتی از منظره یا دیدن چیزی لذت می بریم کلامی تعریف کنید: (به به ! چه چه ! چه زیبا ! ….)
میزان ترشح این ماده در مغز انسان بیشتر می شود.
۲- وقتی یک پارچه یا گل یا چیزی لطیف را لمس میکنید : احساس خوشایندی در فرد ایجاد میکند که میزان ترشح ماده مذکور را افزایش می دهد.
۳- وقتی که دست می زنید در یک مهمانی ، کنفرانس ، کلاس و …
میزان ترشح هورمون کورتیکو کروفین بالا می رود.

درود بر کسانیکه از هر چیز لذت بخشی تعریف می کنند چشمهایشان را پر می کنند از خوبی ها و زیبایی ها دست می زنند به افتخار کسی ……

•  اصل پذیرش
همه مسائل زندگی را نمی شود در حد مطلوب تغییر داد بلکه برخی از آنها را باید همانطور که هستند بپذیریم و این امر خود آرامش را به دنبال خواهد داشت .

•  قانون علت و معلول
آیا تا به حال شنیده اید کسی بگوید : صبح زود بیدار می شوم ورزش می کنم …. ساعتی را مطالعه می کنم در کارم بسیار پویا و فعال هستم اما در زندگی من اتفاق خوبی نیفتاده !؟ بدانیم ! ما آن چیزی را بدست می آوریم که از زندگی طلب میکنیم .
در جلسه مشاوره ای : فردی که همسرش را با الماس و عطر جذب کرده بود می گفت : همه اموالش را ، همسرش تصاحب نموده و او را ترک کرده ! ….
در ماهیگیری اگر الماس را طعمه قرار بدهی حتماً ماهی که الماس دوست دارد او را می گیرد.

•  یکی از قوانین هستی این است که : هر وقت توی یک بازی برنده شدید خود را آماده بازی بزرگتری کنید . و این قانون تا هستی هست ادامه دارد پس با این اصل مقابله نکنیم و بپذیریم.

•  سخت گیری ممنوع

هر چه با اتفاقات مقابله کنیم و بجنگیم غم و غصه رابه خود جذب خواهیم کرد و هر چه آسان گیر باشیم شادی و نشاط را به خود جذب خواهیم کرد.

غربالگری هفته :
در این هفته سعی کنیم برای صحبت کردن به همه آدم ها شرطی نگذاریم .( دوستی بلا شرط ) و برای محبت کردن دنبال دلیل نگردیم و مکرر به خود یاد آور شویم :
” بدی را با نیکی دفع کن ، ناگاه خواهی دید همان کس که میان تو و او دشمنی است گویی دوستی گرم و صمیمی است ”        آیه مبارکه ۳۴ سوره فصلت

 

نسرین فنایی / کارشناس تربیتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>