IMG10580857

هدف بازدیدها، قبح زدایی از بازرسی و تحقیر ملت است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ضمن اعتراض به بازدید آمانو از پارچین، اعلام کرد: دانشجویان انقلابی به مسئولین هشدار می‌دهند که مراقب نفوذ بیگانگان باشند و نام‌های خوش آب و رنگ اشخاص و افراد، آنان را دچار انحراف نکند.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری  دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در پی حضور مدیر کل آژانس انرژی اتمی در کشور و بازدید از مرکز نظامی پارچین،با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های کشور به مسئولین هشدار می‌دهند که مراقب نفوذ بیگانگان باشند و نام‌های خوش آب و رنگ اشخاص و افراد، آنان را دچار انحراف نکند که در برابر ملت بزرگ ایران باید پاسخگوی هرگونه اشتباه باشند.

 

در ابتدای این بیانیه آمده است: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات پارچین بازدید کرد تا رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کند که « آمانو با رضایت کامل، ایران را ترک کرد». ایشان همان کسی است که چندی پیش اظهار کرده بود مشکل غربی‌ها با بازرسی حل نمی‌شود چون تاکنون دوبار از پارچین بازرسی کرده‌اند.

 

در ادامه تاکید شد: ذوق‌زدگی دولتمردان دولت یازدهم از ملاقات با یک فرد خارجی درحالی است که ظاهرا آن‌ها همگی فراموش کرده‌اند آمانو دبیرکل همان آژانسی است که با افشای اطلاعات محرمانه‌ دانشمندان هسته‌ای کشورمان و قراردادن آن در اختیار سرویس‌های تروریستی- جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی- انگلیسی؛ زمینه‌ ترور نخبه‌ترین جوانان این کشور را فراهم کرده بود.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: توجیهات عجیب و غریب دولتمردان برای صدور مجوز این بازرسی غیرقانونی تاسف‌بارتر از اصل بازرسی است. شنیده شده که یکی از مسئولان سازمان انرژی اتمی کشورمان این بازدید را «تشریفاتی» دانسته و سعی کرده تا با این بهانه از بار مسئولیت خود و دیگران در قبال این اقدام بکاهد. شاید بد نباشد این مقام مسئول به هوشیاری ملت ایران توجه داشته و فراموش نکنند که در عصر ارتباطات به سر می‌برند که مخفی کردن اتفاقات در آن تقریبا غیرممکن است حتی اگر سعی در بی‌خبر نگاه داشتن مردم داشته باشد.

 

در ادامه آمده است: برفرض محال هم که این توجیه درست باشد، آیا تصور نمی‌کنید دلیل اصرار جناب آمانو به انجام این بازرسی به قول شما تشریفاتی، « تابوشکنی و قبح‌زدایی از موضوع بازرسی‌» و « به هیچ انگاشتن خطوط قرمز نظام» با هدف تحقیر هرچه بیشتر ملت ایران باشد؟ اگرچه همین بازرسی به قول شما تشریفاتی، شیاطین لانه کرده در کاخ سفید و اتاق‌های فکر مرتبط با آنان را چنان سرکیف آورده که نتوانسته‌اند خوشحالی خود را از این اتفاق تلخ پنهان کنند.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور ادامه داد: با در نظر گرفتن تمام این شرایط، به نظر می‌رسد این بازدید غیرقانونی آغازی است بر یک حرکت غیرمنطقی در مسیری کاملا غلط که تجربه‌ تلخ موافقتنامه‌ ننگین ایران با تروئیکای اروپایی در اوایل دهه‌ هشتاد خورشیدی، بر نادرست بودن آن صحه می‌‌گذارد.

 

در ادامه تصریح شد: در این شرایط که ظاهرا عده‌ای دل به وعده‌های معلق در هوای دشمنان غربی خوش کرده و با ذوق‌زدگی حاضر به کوتاه آمدن از خطوط قرمز نظام و متعاقب آن منافع ملی هستند؛ انتظارات از مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه‌ ملت بسیار بیش‌تر از گذشته است. نمایندگان مجلس وظیفه دارند از مسئولین سوال کنند که با کدام مجوز دست به اجرای توافق‌نامه پیش از تصویب آن در کشور زده است؟ و یا دولت چه مجوزی برای اجرای غیرقانونی «پروتکل الحاقی» داشته است درحالی که این پروتکل به عنوان یک معاهده‌ بین‌المللی هیچگاه درمجلس شورای اسلامی تصویب نشده است. به راستی مسئولین تا چه زمانی قرار است به قانون‌گریزی‌های فعلی ادامه داده و مجلس را نادیده بگیرد؟

 

در ادامه این بیانیه تاکید شد: مسئولین ستاد مشترک نیروهای مسلح نیز باید پاسخگو باشند که یک فرد خارجی که شائبه‌هایی درمورد جاسوسی او برای غرب وجود دارد، آن چنان که مقامات کاخ سفید ابراز کرده بودند بازرسان آژانس چشمان ما در تاسیسات نظامی ایران هستند، چگونه اجازه‌ ورود به یکی از حساس‌ترین پایگاه‌های نظامی کشور را پیدا کرده و مورد اعتراض هیچ مقام نظامی قرار نمی‌گیرد؟

 

در پایان این بیانیه آمده است: دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های کشور به مسئولین هشدار می‌دهند که مراقب نفوذ بیگانگان باشند و نام‌های خوش آب و رنگ اشخاص و افراد، آنان را دچار انحراف نکند که در برابر ملت بزرگ ایران باید پاسخگوی هرگونه اشتباه باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>