35214_3

جهان‌اسلام ، خواستار مدیریت حج با مشارکت همه کشور های‌ اسلامی است‌

مینو اصلانی گفت:امروز جهان اسلام خواستار مدیریت حج با مشارکت همه کشورهای اسلامی است چرا که عنصر شرور منطقه که حتی در ماه‌های حرام نیز دست از کشتار مسلمانان یمن بر نمی‌دارد، شایستگی اداره امور حج را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تسلیت فوت حجاج ایرانی در حادثه تلخ مِنا به مقام معظم‌رهبری، خانواده داغدار جان‌باختگان، آن را یک فاجعه دردناک انسانی برای جهان اسلام دانست و اظهار داشت: دولت عربستان با این اتفاقات نشان داد که شایستگی اداره امور حج ابراهیمی را ندارد.

وی با اشاره به حادثه دردناک ۲۰ شهریور، آتش‌سوزی اخیر در چادر حجاج مصری و جان‌باختن بیش از ۱۵۰۰ زائر خدا در فاجعه مِنا، تصریح کرد: قطعاً این حوادث از سوء مدیریت، احمال و بی‌کفایتی خاندان آل سعود نشأت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در ادامه افزود: در شرایط کنونی دولت سعودی موظف است علاوه بر شفاف سازی چرایی و چگونگی این فاجعه، مسئولیت سنگین خود را در رخ دادن این حادثه‌ تلخ پذیرفته و از اتهام زنی و به دنبال مقصر بودن دست بردارد.

وی گفت: این دست حوادث به روشنی عدم کفایت و لیاقت این خاندان را در اداره حرمین شریفین مشخص کرده است.

اصلانی، بر لزوم بررسی ابعاد مختلف این فاجعه تأکید کرد و اظهار داشت: امروز جهان اسلام خواستار مدیریت حج ابراهیمی و اداره مناسک آن با مشارکت همه کشورهای اسلامی است چرا که عنصر شرور منطقه که حتی در ماه‌های حرام نیز دست از کشتار مسلمانان در یمن بر نمی‌دارد و با هدایت و رهبری شیطان بزرگ آمریکای جنایت‌کار همچنان خون مظلومان را به طرق مخلتف بر زمین می‌ریزد، شایستگی اداره امور حج را ندارد.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت عربستان از گروه‌های تروریستی داعش، بوکوحرام، گروه‌های تروریستی و اسرائیل غاصب، گفت: این مواضع غیرانسانی و رفتارها و عملکرد آمریکایی – اسرائیلی آل سعود، ماهیت اصلی آنان یعنی ” آل یهود” بودن را بر همگان مشخص می‌کند، لذا این دولت شایستگی  اداره حج ابراهیمی را ندارد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در پایان این حوادث را مقدمه و نشانه سقوط آل‌سعود دانست و افزود: امروز آل سعود جهان اسلام را داغدار کرده است و ما خواستار محاکمه مسببان این فاجعه بوده و همچنین خواهان اداره مراسم حج با مشارکت همه کشورهای اسلامی هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>