ازدواج

سوال : تا چه میزان با جنس مخالف رابطه دوستانه باید یرقرار کرد تا برخی از نیازهای عاطفی ما تامین گردد.

قبل از اینکه به شما پاسخ دهم توجه شما را به یک فرمول مهم زندگی جلب میکنم .اگر ما این فرمول را خوب بخاطر بسپاریم و عمل کنیم زندگی به همراه آرامش و امنیت را به خود هدیه کردیم .
علم + عقل = شایستگی (حق )
هر زمانی که ما دچار ابهام در امری شدیم بهترین روش استفاده از فرمول مذکور است که ابتدای آن کسب آگاهی است : که شما گام اول را با طرح سوال خود برداشتید . از اینکه همه ما انسان ها نیازهای زیستی داریم که نیازهای عاطفی هم از زیر مجموعه آن محسوب می شود و باید تامین گردد. اما قطعا نه از هر طریقی ! از آنجا که جنس مخالف خواهی یکی از نیازهای ما می باشد اما قانون گذار عالم که خود خالق کائنات و هستی است و بنا بر نیاز خلقت خود قوانینی را وضع نموده تا از بهترین راه نیازهای خود را تامین کنیم . تاکید میکنم نه از هر راهی !
دوم این که قطعاً همه شما عزیزان طالب یک ازدواج موفق و همسر مناسب هستید . سوالی از خودت بپرس که چگونه همسری را برای آینده خود در نظر دارید ؟ با چه خصوصیات و ویژگی های اخلاقی و… هر پاسخی که دارید در خودت رجوع کن که به چه میزان دارای آن ویژگی های مطلوب هستی و بدان به همان میزان که از خودت پیدا کردی می توانی از همسر آینده خود طلب کنی . ما باید با قوانین هستی آشنا شویم تا بتوانیم بهترین زندگی که توآم با آرامش و لذت است که (حق همه ما غیر از آن نخواهد بود ) وارد باشیم . اگر با قوانین درست جلو برویم مطمئناً بر حق خود ( آرامش و لذت ) خواهیم رسید اما اگر با سلیقه و دل خواهی خود به جلو رویم چون از مسیر حق فاصله گرفتیم مطمئناً خواستن بهترین ها کمی از عقل و خرد به دور است .
اگر همسری پاک بخواهیم باید پاک زندگی کنیم . سوره نور – آیه ۲۴
که در آن صورت طلب ما ، داشتن همسری پاک خردمندانه خواهد بود و با قانون هستی یکسو خواهد بود . زیرا ظرف کثیف و غذای لذیذ چطور ممکن می شود ؟! عقل و خرد ممانعت میکند چرا که غذای پاک و لذیذ باید در ظرفی که متناسب و درخور است ریخته شود .
وقتی برای اولین بار از رابطه ای لذت میبریم آن میزان لذت در پس ذهنی ما بایگانی خواهد شد . به خاطر انرژی های مثبتی که از پس آن رابطه با جنس مخالف خود گرفتی دیگر آن میزان لذت را در فرد دیگری نمی توانی بگیری چرا که از نظر روان شناسان میزان لذت اولیه همیشه بالاترین نمره لذت را کسب می کند که برای دفعات بعد (همان رابطه) به همان میزان کسب نخواهیم کرد . و به میزان همان لذت انرژی های مثبتی از خود مقابل کسب می کنید . که همیشه در ذهن خود بایگانی خواهید داشت .
سوال اینجاست / آیا رابطه دوستی بین دختر و پسر قطعاً و صد درصد به ازدواج منجر خواهد شد ؟ آماری که داریم حدود ۹۰% به بالا به ازدواج ختم نمی شود. این خسران را چگونه می توان جبران کرد ؟ شما با کس دیگری ازدواج خواهید کرد که هرگز نمی توانید آن میزان لذت را که قبلاً تجربه و احساس کردی دوباره تجربه کنید و این جا به پایان نخواهید رسید . ما شاهد آن هستیم که گاه بعد از ازدواج دختر یا پسر اعتراف می کنند که همسرم بسیار شخص مناسب می باشد اما نمی دانم که چرا نمی توانم لذت کامل و وافر را از او ببرم و میل من به او خیلی نیست . غافل از این که آن میزان لذت وافر را از کجا برده که حق او نبوده و در آخر حتی در روابط عاطفی و احساسی و حتی رابطه جنسی آلفا دچار اختلال خواهد شد . حال برگردیم به فرمول مذکور : علم + عقل = شایستگی (حق )
این بحث ادامه دارد……
حال با علم به این مسئله با کمک عقل سلیم میتوانیم به یک زندگی شایسته که همان حق است که در آن آرامش و لذت خواهد بود برسیم.
با جمع آوری مطالب بالا متوجه می شویم که در برقراری ارتباط میتوانیم چه چیزهایی را بدست می آوریم و چه چیزهایی را ازدست می دهیم و با کمک عقل و خرد میتوان از بهترین راه برای رسیدن به زیباترین زندگی استفاده کرد . دوست عزیز انتخاب با شماست .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>